Allt du behöver för ett problemfritt bilägande

Vi erbjuder alla tjänster du behöver för din bil.
Det går även bra att nå oss på 0340-50 40 00 eller förnamn.efternamn@bildepot.se

 

covid kundinfo bildepån
3 november, 2020

Kundinformation Covid -19 Bildepån

Som ni alla har uppmärksammat så ökar smittspridningen i samhället. Det har ju som bekant gått väldigt fort de senaste veckorna. Information från Folkhälsomyndigheten idag 3 november innebär att vi i Halland inför lokala restriktioner, och de ska vi ta på allvar.

Nu måste vi hjälpas åt att förhindra att smittan sprids än mer. Vi kan inte nog poängtera att vi alla följer de rekommendationer som Folkhälsomyndigheten ger.

Tillsammans kan vi bromsa smittan! Det är allas ansvar att hindra spridningen av covid-19.

  • Stanna hemma om du är sjuk. Även vid milda symtom.
    (Även om du själv inte blir så sjuk kan de i din närhet bli allvarligt sjuka.)
  • Håll en armlängds avstånd till andra både inomhus och utomhus.
  • Tvätta händerna ofta med tvål och vatten i minst 20 sekunder.
  • Testa dig om du har symtom.

Vi gör vårt bästa för våra kunder och vi erbjuder följande tjänster:

  • Inlämning av nyckel kan ske i nyckelinkast vid varje verkstad. Här finns en låda utanför varje entré med nyckelspåsar, där man fyller i reg. nr, namn och kontaktuppgifter och lägger påsen i inkastet.
  • Hämta/Lämna service gäller våra verkstäder samt vid köp av ny- eller begagnad bil. Detta innebär att vi hämtar din bil inom Varbergs stadskärna. Har du ett verkstadsbesök levererar vi bilen åter efter slutfört ärende.
  • Vi fortsätter att desinfektera extra på hårt exponerade ytor, som entréhandtag, kranar, handtag på toaletter, kundytor och betalterminaler.
  • Vi har plexiglas vid våra kunddiskar.
  • Handdesinfektion finns placerad vid kunddiskar samt vid entréer.
  • Vi skyddar er som kund och oss genom att använda handskar när vi tar hand om bilen.
  • På vårt Däckcenter kan ni slå er ner utomhus i väntan på att däckskiftet ska bli klart.
  • Vi ser gärna att betalning av däckskiftet eller verkstadsbesöket sker med Carpay. Det innebär att du betalar via appen Carpay med mobilen och minimerar spridning via kontaktytor. Har du inget Carpay, hjälper vi dig teckna ett.
  • Önskar du boka ett digitalt möte med våra bilsäljare kan det göras via bokningslänk på vår hemsida under boka tjänst. https://www.bildepot.se/boka-mote-med-saljare/
  • Vi erbjuder e-signatur för avtalsskrivning.
  • Ser du fram emot att hämta din nya bil, men önskar en kort leverans. Då går vi igenom det mest nödvändiga och ta frågor via telefon eller mail. När det har lugnat ner sig är ni välkommen tillbaka till oss för en mer omfattande genomgång.
  • Efter genomförd provkörning torkas alltid ratt och nyckel av med desinfektionsmedel.
  • Om du ska hyra bil kan du hämta och lämna bilnyckeln i vår nyckelkiosk som är placerad vid Skadecenter.
  • Alla hyrbilar som återlämnas är vi noggranna med att torka interiört samt nyckel med desinfektionsmedel.

Viktigt med fortsatt service av din bil

När det gäller service eller reparation av bil är det svårare att utföra arbete om vi inte får in bilen i vår verkstad. Du kan alltid kontakta oss för att boka om inbokade besök eller boka in ”Hämta-lämna” hos din Personliga Servicetekniker. Detta innebär att vi hämtar din bil inom Varbergs stadskärna, och levererar den tillbaka efter slutfört ärende. Det är viktigt för dig som kund är att ha koll på vad som gäller om man inte utför sin service enligt plan. Det kan eventuellt påverka din garanti eller försäkring på bilen.

Kontakta gärna ditt försäkringsbolag om vad som gäller för dig samt läs gärna om garantin på din bil för respektive tillverkare.

  • Volvo, https://www.volvocars.com/se/kop/finansiering-och-tjanster/privat/garantier
  • Renault, https://www.renault.se/garanti.html

 

Till er alla: Håll i, håll ut, håll avstånd! Ta hand om varandra